Ahlan Wasahlan Ya Haalak

every words is advanced by apologies...

takda new post ka apai??

salamualaikum... sabar, tunggu dan lihat. sekrang wa sangat bizi , nak exam round ke dua kat sini.
walaupon exam cam senang soklan objektif saja sampai mati, tapi takdak la senang pon, skali kita salah teka, satu markah kita hilang. so art of guessing kena pandai hehe..
banyak la ang nanti nak jadi dokter camna?? otak blank grad jadi dokter main teka ja gigi mana method apa nak cabut gigi org :P

sekarang idop ini pon masih lagi sedang diperbaiki.
kenapa?? ada masalahkah??
tak.. sendiri cari masalah, sendiri pening, sendiri jahanam..

apa masalah aku sekarang??
masalah2 yg dihadapi oleh ampir semua kawan2 kita ni jugak, cuma aku adalah sedikit kronik..
hedonisme. keinginan berhibur melebihi keinginan terhadap ilmu, buang masa, lagha, muvie, games, internet, ym, chat, dan sebagainya.
semua ni membuang masa yg Allah bagi kat aku utk study, sementara masih ada sia2 saja dibuang..
aku nak minta bantuan kawan2, tapi diri sendiri pon aku takmaw bantu...
berapa hari aku tak gi jamiah, hati rasa bersih, sekali keluar nak gi masjid pon, tengah2 jalan dah kotor balik...la hawla wala quwwata illa billah....

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

so bagaimana harus aku berubah menjadi insan yg berada diatas haknya, sebagai harapan ibubapa, masyarakat, rakyat, dan negara ini??
1. aku kena bantu diri sendiri
2. bangun dari mimpi2 yg tak indah mana pon
3. sedarkan diri ini comanya pinjaman yg Allah tugaskan utk beribadah kepadanya, nyatanya aku gunakan utk diri aku sendiri melebihi-Nya
4. perlu ada "force start", alhamdulillah elaun JPA dah masuk (^_^)Y
5. berusaha menjadi lelaki yg soleh dan menjadi sepertimana diperintahkan Allah qawwaamun ala nisa..


sekian, terima kasih Y(@_@)Y


kira aci la, ini sebenarnya untuk perlu diambil ihtimam oleh semua ya, renung2 kan dan selamat beramal (#~_~)Y

0 komen membina:

Post a Comment

sila la komen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...